• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Vaderdag: drie tips voor een last-minute-sales-boost

Amsterdam, 16 juni 2016 –Overal ter wereld wonen vaders en Vaderdag wordt wereldwijd gevierd. Hoewel de datum waarop we de vaders in het zonnetje zetten, per jaar verschilt, is het doel van deze dag overal hetzelfde: onze vaders laten weten dat we om hen geven. Maar wat betekent een feestdag als deze voor je sales? Criteo geeft drie tips voor een optimale boost.

1. Promoot de juiste producten

Bloemen, gepersonaliseerde cadeautjes – zoals mokken en T-shirts – en sportartikelen zijn het populairst in de periode van Vaderdag. Volgens data van Criteo verhoogde in de week vóór Vaderdag in 2015 in Nederland de sales van bloemen en gepersonaliseerde cadeautjes met zestig procent, en die van sportartikelen met 27 procent. Zorg er daarom voor dat deze producten goed opvallen. Zet ze bijvoorbeeld tijdelijk op de homepage van je website of gebruik hiervoor banners die in het oog springen.

2. Focus je marketing/reclame-inspanningen op het juiste moment

De meeste mensen beginnen op tijd met het zoeken van het perfecte vaderdagcadeautje. In Nederland startten mensen hun zoektocht naar cadeaus in 2015 al drie weken vóór de feestdag, en zagen we de traffic met name toenemen in de week van Vaderdag. Belangrijk is dus om je marketing- en advertisinginspanningen aan te passen op de oriëntatiefase en de aankoopfase van deze klanten. Dat betekent dat jouw vaderdaggerelateerde producten al ongeveer een maand van tevoren onder de aandacht moeten komen van de (online)klant. Op die manier weet men waar men terechtkan op het moment dat men daadwerkelijk tot aankoop overgaat. Bij jou, dus.

3. Adverteer vlak vóór het piekpunt

Helaas is niet iedereen even georganiseerd. Doordat Vaderdag in Nederland altijd op zondag valt, is donderdag voor de meeste consumenten de laatste dag om onlineaankopen te doen – de cadeaus worden dan immers nog zeker weten op tijd geleverd. Elk jaar weer blijkt dat de donderdag een omkeerpunt is en er een piek plaatsvindt in de onlinesales van vaderdagcadeaus. Zorg ervoor dat je hierop inspeelt nog voordat iedereen zijn of haar cadeau al in huis heeft: na donderdag leveren advertenties voor vaderdagartikelen aanzienlijk minder op. Vandaag is daarom de laatste dag voor jouw last-minute-sales-boost!

# # #

Over Criteo
Criteo (Nasdaq: CRTO) biedt gepersonaliseerde performancemarketing op uitgebreide schaal. Door de opbrengsten na de klik te meten, maakt Criteo ROI transparant en eenvoudig meetbaar. Op 31 december 2015 had Criteo meer dan tweeduizend medewerkers in 31 kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en Azië-Pacific. Van daaruit bedient het wereldwijd meer dan elfduizend adverteerders en heeft het directe relaties met bijna zestienduizend uitgevers. Meer informatie is te vinden op www.criteo.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Progress Communications

Inger Hund / Kinyi Tsui

Criteo@progresscommunications.nl

T. 020 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie