• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Veiligheid voorop bij IT-professional, behalve als er geld in het spel is

Meerderheid vindt veiligheid belangrijker dan flexibiliteit, maar dat verandert als er een grote deal op het spel staat

Amsterdam, 24 november 2015 – Als zij voor de keuze staan tussen IT-beveiliging en zakelijke flexibiliteit, kiezen de meeste IT-professionals voor veiligheid. Tenminste, in eerste instantie. Want hoewel 71 procent vindt dat veiligheid minimaal net zo belangrijk is als zakelijke flexibiliteit, verandert dat als er meer geld in het spel komt. Als IT-professionals de kans krijgen om de grootste deal van hun leven af te sluiten, is 69 procent ineens bereid IT-veiligheidsrisico’s te nemen. Dat blijkt uit onderzoek van Balabit, leverancier van technologieën voor contextuele beveiliging.

Om tot die conclusie te komen, ondervroeg Balabit 381 IT Executives, CIO’s, CISO’s, auditors en andere IT-professionals uit onder andere het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Polen en Duitsland. Doel van het onderzoek was een beeld te verkrijgen over hoe bedrijven de balans vinden tussen IT-beveiliging en zakelijke flexibiliteit. Daarbij draaide het vooral om de vraag of bedrijven ervoor kiezen om extra veiligheidsmaatregelen te nemen, die de productiviteit wellicht remmen, of dat ze meer belang hechten aan meer flexibiliteit in de zakelijke processen.

“Deze onderzoeksresultaten laten zien dat organisaties nog een lange weg te gaan hebben als het gaat om het vinden van een balans tussen veiligheid en de zakelijke kant”, zegt Zoltán Györkő, CEO van Balabit. “Uit dit onderzoek komt sterk naar voren dat bedrijven de gevolgen van een streng veiligheidsbeleid tolereren als het aankomt op de dagelijkse gang van zaken, maar dat de respondenten geen moment aarzelen die beveiliging te omzeilen als het gaat om een grote deal. Dit is een probleem dat als zodanig moet worden erkend, en het is belangrijk dat bedrijven hier op gepaste wijze mee omgaan.”

Om in de praktijk tot een gezonde balans te komen tussen IT-veiligheid en zakelijke flexibiliteit, hebben bedrijven dus oplossingen nodig, die gebruikers geen bezwaarlijke processen opleggen. Als die processen worden omzeild door een interne gebruiker of door iemand die zich op frauduleuze wijze toegang verschaft, ontstaat er een vergroot risico op het misbruik van accountprivileges.

Volgens recent onderzoek van Ponemon Institute Research worden de meeste datalekken veroorzaakt door interne gebruikers met kwade bedoelingen. Doordat het met bestaande control-based veiligheidstools niet mogelijk is dit soort intern misbruik op te merken, is een andere aanpak nodig.

“Uit de onderzoeksresultaten wordt duidelijk dat bedrijven in hun veiligheidsstrategie rekening moeten houden met menselijk gedrag”, aldus Györkő. “De hedendaagse ‘static control solutions’ hebben zo hun beperkingen. IT-beveiligingsteams hebben inzicht nodig in de context waarbinnen gebruikers handelingen verrichten, en moeten de mogelijkheid hebben daar op de juiste manier op te reageren. Additionele tools moeten bovendien transparant zijn voor de zakelijke workflow. Wij geloven in een op monitoring gebaseerde aanpak die bedrijven de mogelijkheid geeft om realtime te reageren op verdachte handelingen. Een vorm van IT-beveiliging die veel bedrijfsvriendelijker is met betrekking tot de zakelijke kant. Dat is de reden waarom wij onze Contextual Security Intelligence Suite ontwikkelden.”

Ga voor aanvullende informatie over het onderzoek naar https://pages.balabit.com/csi-survey.html. Meer informatie over de Contextual Security Intelligence Suite van Balabit is te vinden op www.balabit.com of op https://andrea.blogs.balabit.com/2015/11/balabit-announces-availability-of-its-contextual-security-intelligence-suite/.

Over het onderzoek
Voor dit onderzoek ondervroeg Balabit 381 bezoekers van de European Identity & Cloud Conference (CEI) in München, InfoSecurity in Londen en Moskou, Les Assises in Monaco, en Confidence en IDC Security Roadshow in Polen. De ondervraagde IT Executives, auditors, CIO’s en CISO’s zijn werkzaam bij bedrijven in onder andere de sectoren telecom, finance, overheid en productie.

# # #

Over Balabit
Balabit – met het hoofdkantoor gevestigd in Luxemburg – is een toonaangevende leverancier van contextuele securitytechnologieën. Het bedrijf heeft als missie datalekken te voorkomen zonder bedrijven beperkingen op te leggen. Balabit opereert wereldwijd, samen met partners, via een netwerk van lokale kantoren binnen de Verenigde Staten en Europa. Balabits Contextual Security Intelligence™-strategie beschermt organisaties realtime tegen bedreigingen veroorzaakt door misbruik van risicovolle en privileged accounts. Oplossingen omvatten betrouwbaar systeem- en applicatie-Log Management met contextbewuste dataopname, Privileged User Monitoring en User Behaviour Analytics. Samen identificeren zij ongebruikelijke gebruikersactiviteiten en bieden ze uitgebreid inzicht in mogelijke bedreigingen. In combinatie met bestaande control-based strategieën maakt Balabit een flexibele en mensgerichte benadering mogelijk om beveiliging te verbeteren, zonder extra barrières te creëren voor de bedrijfsvoering. Opgericht in 2000, heeft Balabit zich ruimschoots bewezen met 23 Fortune 100-klanten en ruim één miljoen zakelijke gebruikers wereldwijd. Voor meer informatie: www.balabit.com.

Sinds 1 oktober 2015 heeft Balabit een nieuwe corporate brand en nieuw logo. Ook de tagline werd aangepast: ‘Contextual Security Intelligence’. Meer uitleg vindt u hier.


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met : 
Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel
Balabit@progresscommunications.nl
T. 020 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie