• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Verhuisbedrijf UTS van der Lee/Cors de Jongh realiseert brandstofbesparing met Fleetmatics REVEAL

Utrecht, 12 mei 2016 – Met behulp van Fleetmatics REVEAL wist verhuisbedrijf UTS van der Lee/ Cors de Jongh het brandstofverbruik binnen zijn organisatie terug te dringen en de klanttevredenheid te verhogen. Het bedrijf merkt dat zijn bestuurders bewuster rijden sinds het in februari 2015 het fleetmanagementsysteem in gebruik nam. Ook is het verhuisbedrijf nu beter in staat een betrouwbare geschatte aankomsttijd aan zijn klanten door te geven.

In het Fleetmatics-dashboard ziet UTS van der Lee/Cors de Jongh per voertuig de routes die zijn afgelegd. En dankzij de Driver ID-functie van het fleetmanagementsysteem wordt zelfs de rijstijl van individuele chauffeurs inzichtelijk – ook als er meerdere bestuurders in hetzelfde voertuig hebben gereden. Met die gegevens kan het verhuisbedrijf medewerkers, indien nodig, aanspreken op ongewenst rijgedrag en hen coachen naar een meer verantwoorde rijstijl.

Brandstofbesparing

Door die begeleiding van zijn bestuurders wist UTS van der Lee/Cors de Jongh al een aanzienlijke brandstofbesparing te realiseren, zegt Johan Berm, directeur en eigenaar van het verhuisbedrijf. “We merken dat onze chauffeurs nu bewuster rijden. Dat scheelt niet alleen in brandstofkosten, maar het verhoogt daarnaast de veiligheid doordat onze bestuurders zich nu beter aan de snelheid houden. Verder kunnen we aan het einde van de werkdag zien of onze wagens en medewerkers in Europa veilig op hun bestemming zijn  gearriveerd.”

Fleetmatics REVEAL geeft UTS vVan der Lee/Cors de Jongh bovendien een near-realtime overzicht van de locaties van zijn voertuigen. Informatie die men gebruikt om te bepalen welke chauffeurs het dichtst in de buurt zijn voor het afhandelen van een spoedopdracht. Het actuele locatie-inzicht maakt het verder mogelijk om een klant ervan op de hoogte te stellen wanneer een chauffeur vertraging heeft, bijvoorbeeld omdat hij in de file staat, of juist eerder aan zal komen dan verwacht. Ook verkleint het de kans op diefstal van voertuigen, omdat het bedrijf kan zien waar zijn voertuigen zich bevinden.

Schoolvoorbeeld

“Met Fleetmatics REVEAL heeft UTS van der Lee/Cors de Jongh de middelen in huis die het bedrijf helpen te besparen op kosten, de veiligheid te verhogen en een efficiëntere planning te maken”, zegt Jan Willem Doornbos, marketing manager Benelux bij Fleetmatics. “Dit is dan ook een schoolvoorbeeld van hoe verhuisbedrijven efficiënter kunnen opereren met een fleetmanagementsysteem.”

####

UTS van der Lee/Cors de Jongh
UTS van der Lee/Cors de Jongh is sinds zijn oprichting in 1901 uitgegroeid tot een allround verhuisbedrijf voor zowel de zakelijke als de particuliere markt in binnen- en buitenland. Het bedrijf is gespecialiseerd in projectverhuizingen, en is een gewaarborgde en betrouwbare partner in business waar het ontzorgen van mensen, bedrijven en instellingen centraal staat. Naast het verplaatsen van werkplekken biedt UTS van der Lee/Cors de Jongh een breed pakket van facilitaire dienstverlening, verhuizen en meer. Het bedrijf is PPV-gecertificeerd. Kijk voor meer informatie op www.uts.nl.

Over Fleetmatics Group PLC
Fleetmatics Group PLC is wereldwijd een toonaangevend leverancier van fleetmanagementoplossingen voor kleine en middelgrote ondernemingen. Het bedrijf levert zijn oplossingen als Software-as-a-Service (SaaS). Ondernemingen gaan met de Fleetmatics-oplossing de uitdagingen aan rondom het beheren van lokale wagenparken en vergroten hiermee de productiviteit van hun mobiele personeelsbestand door actiegerichte, zakelijke data te halen uit realtime en historische voertuig- en bestuurdersgegevens. De intuïtieve, kosteneffectieve en webgebaseerde oplossingen van de Fleetmatics Group bieden wagenparkbeheerders inzicht in locatie, brandstofgebruik, snelheid, afgelegd aantal kilometers en andere meetbare data over werknemers die regelmatig onderweg zijn. Dit stelt hen in staat tot het verlagen van operationele en kapitale kosten en het verhogen van inkomsten. Fleetmatics heeft sinds 31 maart 2016 37.000 klanten wereldwijd, 737.000 voertuigen maken gebruik van de Fleetmatics-oplossingen. Voor meer informatie:
www.fleetmatics.nl.

Meer informatie
Lianne van Dijk/ Kinyi Tsui – Progress Communications
E-mail: fleetmatics@progresscommunications.nl
Tel: +31 (0)20 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie