• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Vijf tips voor sollicitatie via mobiel

Amsterdam, 18 januari 2016 – Mobiele apparaten hebben de vaste pc allang ingehaald als het gaat om het online zoeken naar een (andere) baan. En het is een kwestie van tijd voordat ‘mobiel solliciteren’ de standaard wordt. Nu zoekt al 59 procent van de Nederlandse werkzoekenden via een mobiele telefoon of tablet naar interessante functies, blijkt uit een onderzoek van vacaturesite Indeed. Het ligt dan ook voor de hand dat het op korte termijn mogelijk is om via diezelfde apparaten ook direct te solliciteren naar een baan.

Of je nu in de trein of in de bus zit, in een restaurant of gewoon thuis: de mobiele telefoon is altijd in de buurt. Het is dan ook niet opmerkelijk dat steeds meer mensen hun mobiel gebruiken om op vacaturesites te zoeken naar banen. De voordelen liggen voor de hand: je kunt meteen je belangstelling doorgeven en hoeft niet te wachten tot je weer achter je pc zit.

Maar er zijn ook valkuilen. Zo vreest een derde van de HR-medewerkers voor een gebrek aan kwaliteit van een mobiele sollicitatie. Het is dan ook van belang om scherp op de kwaliteit te letten. Wie de volgende vijf punten volgt, is voor wat betreft mobiele sollicitaties op de goede weg.

1.       Overtuig direct met een uitstekende cv

Bij een sollicitatie via een mobiel device past geen lange brief. Daardoor is een goed cv van levensbelang. Neem dus de tijd voor een gedetailleerd cv waarmee de recruiter meteen alle informatie op een rij heeft. Let onder meer op de lengte van het cv. De ervaring bij Indeed leert dat cv's met minder dan honderd woorden veel minder worden bekeken dan uitgebreide cv’s.

2.       Ook bij een mobiele sollicitatie gelden regels

Veel HR-managers zijn terughoudend met betrekking tot mobiel solliciteren, omdat ze bang zijn dat de documenten die kandidaten opsturen, van slechte kwaliteit zijn. Let er als sollicitant dus op dat je dezelfde kwaliteitseisen stelt bij een mobiele sollicitatie als bij een reguliere via e-mail (of post). Controleer je reactie extra goed, omdat je op een mobiel apparaat sneller een fout maakt. Druk niet te snel op ‘Reageer’, maar check en dubbelcheck.

3.       SEO voor de cv: met betere trefwoorden gevonden worden

Veel bedrijven maken gebruik van speciale beheersystemen die binnenkomende sollicitaties automatisch ordenen. Daarom is het belangrijk om in vacatureteksten de juiste zoekwoorden te gebruiken, zodat de beheersystemen goed hun werk kunnen doen. Zoek je als bedrijf een teamleider, neem dan bijvoorbeeld ‘managementervaring’ op in je zoekwoorden.

4.       Zorg ervoor dat je goed bent voorbereid

Wie overweegt om vaker via een mobiel device te reageren op vacatures, doet er goed aan om goed voorbereid te zijn. Zorg ervoor dat je je referenties, testimonials en certificaten onderweg altijd bij de hand hebt. Een goede oplossing hiervoor is een  cloudstorageplatform als Google Docs of Dropbox. Met deze oplossingen kun je via een link je documenten beschikbaar stellen voor een recruiter. Daarnaast stellen vacaturesites, zoals Indeed, kandidaten in staat om hun cv direct te uploaden en mobiel te solliciteren op interessante vacatures.

5.       Stel je apparaat zo in, dat je vacature-alerts ontvangt

Blijf automatisch en snel op de hoogte van vacatures door vacature-alerts in te stellen. Dat kan via de mobiele app van Indeed. Je wordt dan realtime op de hoogte gehouden van alle mogelijkheden. Bijkomend voordeel: een pushbericht via een mobiel device scheelt weer mail in de mailbox.

# # #

Over Indeed
Als ’s werelds grootste vacaturesite met meer dan 180 miljoen unieke bezoekers per maand in meer dan vijftig verschillende landen is Indeed uitgegroeid tot dé katalysator om de wereld aan werk te helpen. Indeed is gedreven om voor iedereen de juiste vacature te vinden. Indeed helpt bedrijven van elke grootte om het beste talent te werven en biedt werkzoekenden de beste kans om aangenomen te worden.

Voor meer info
Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel
Tel.: 020 363 11 52
E-mail: indeed@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie