• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Vrachtuitwisselingsplatform CX Euro start dienstverlening in Nederland

CX Euro richt zich in Nederland op koeriers die middels het online platform ritten kunnen uitwisselen en zo beter kunnen inspelen op de toenemende vraag van pakkettenvervoer en het aantal lege kilometers terugdringen. CX Euro is de Europese equivalent van de Britse Courier Exchange en Haulage Exchange, twee platforms van de Transport Exchange Group (TEG). De Transport Exchange Group is al actief sinds 2000. Doel was en is het uitwisselen van (informatie over) vrachten. De twee grote platforms in Groot-Brittannië tellen inmiddels meer dan 15.000 actieve gebruikers. Deze deelnemers beheren via de platforms ruim 30.000 voertuigen en realiseren wereldwijd meer dan 800.000 ritten.

Door slim samen te werken op het platform is de efficiency verder te vergroten. Koeriersbedrijven vinden op het platform onder meer potentiële ladingen, kunnen hun lege kilometers aanmelden en beschikken over tools om klanten te informeren over verwachte aflevertijden. Het platform biedt realtime inzicht in de locatie en status van ritten en voorziet in integratie met de oplossingen van TMS- en GPS-leveranciers.

In het Verenigd Koninkrijk genereerde het platform in de afgelopen twaalf maanden tussen de 12.000 en 36.000 Engelse pond aan extra werk voor de leden. Verder wisten de leden in het Verenigd Koninkrijk in 2015 de uitstoot van CO2 met 9.000 ton te verminderen. Dit resulteert in een verbetering van 11% voor leden tegenover 3% bij niet leden.

“Het CX Euro-platform biedt enorm veel mogelijkheden”, zegt Robert Nederveen van Nedjes Vervoersdiensten. “Als zich een logistiek probleem voordoet dat ik zelf niet kan oplossen omdat ik bijvoorbeeld achter het stuur zit, dan kan ik CX Euro bovendien altijd bellen en ze om hulp vragen. Zij gaan dan binnen het netwerk op zoek naar een oplossing. Dat maakt het werk er een stuk plezieriger en makkelijker op.”

Simon Bunegar, hoofd marketing en business development bij de Transport Exchange Group: “Courier Exchange en Haulage Exchange zijn al langer de dominante platforms in het Verenigd Koninkrijk. Nu het tijd is om onze diensten internationaal uit te breiden, ligt Nederland voor de hand als eerste locatie op het Europese vasteland. Nederland heeft een jarenlange historie als erkende transportnatie en speelt een sleutelrol als meertalige hub voor e-commerce. Wij zijn voor onze activiteiten sterk afhankelijk van slimme en goed opgeleide mensen met inzicht in de deeleconomie. Daarnaast kunnen we niet zonder een logistieke sector die de waarde inziet van samenwerking en kennisindeling. Beide zijn in Nederland te vinden. Wij kijken met vertrouwen uit naar een succesvolle start van onze diensten op de Nederlandse markt, die daardoor profiteert van meer rendement en meer efficiëntie.”

Over CX Euro

CX Euro is de Europese tak van de Britse Courier Exchange en Haulage Exchange, onderdeel van de Transport Exchange Group (TEG). CX Euro biedt een platform waar vraag en aanbod op logistiek gebied samenkomen. Deelnemende vervoerders, transportondernemers en koeriersbedrijven vinden op het platform ladingen en vervoerscapaciteit. Zo is leegrijden te voorkomen. Verder biedt het platform de nodige tools om klanten te informeren over verwachte aflevertijden en is er integratie met bekende TMS- en GPS-systemen. CX Euro draagt zo bij aan meer omzet en rendement in de transportsector.

CX Euro is gevestigd in Sky Line Plaza, Schipholweg 275, 1171 PK, Badhoevedorp.

Neem voor meer informatie contact op met:

Progress Communications
Allard Rustenhoven
PR Consultant
cxeuro@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie