• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Werknemers willen airconditioning en tropenrooster

  • Slechts helft werkgevers biedt airco
  • Nog geen vier procent van de werkgevers biedt tropenrooster ondanks wens medewerkers
  • IJsjes en drankjes populairst bij minimumloonbanen

Amsterdam, 16 augustus 2016 – Het is warm in Nederland en ondanks de vakantietijd moet er gewerkt worden. Indeed, de nummer 1-vacaturesite ter wereld, onderzocht de wensen van  Nederlandse werknemers tijdens warme dagen. Hoe wordt het hoofd koel gehouden en wat is wenselijk? En sluiten de maatregelen van de werkgevers aan op de wensen van de medewerkers? Slechts de helft van de werkende Nederlanders heeft namelijk airconditioning op de werkvloer. Hoe houdt die andere helft het hoofd dan koel? Een tropenrooster staat hoog op het wensenlijstje, maar slechts vier procent van de werkgevers kent een tropenrooster. Dat en meer blijkt uit het onderzoek ‘How Dutch Offices Work’ van Indeed, uitgevoerd in samenwerking met onderzoeksbureau TeamVier, over kantoorervaringen van werknemers tijdens de zomermaanden.

Koele wensen
Voor verkoeling bij zomerse temperaturen is de wens om airconditioning op de werkvloer veruit het grootst: 62 procent van alle ondervraagde respondenten noemt deze verkoelende maatregel als eerste. De helft van de ondervraagden geeft aan dat dit ook daadwerkelijk bij hun werkgever beschikbaar is. Werkgevers in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag bieden airconditioning het vaakst (59 procent). Wie werkt in Groningen, Drenthe en Friesland, heeft minder kans op airconditioning: slechts 45 procent van de werkgevers in het noorden van Nederland biedt het aan. In specialistische beroepsgroepen zitten medewerkers er koeler bij: 66 procent van die bedrijven heeft airco, terwijl medewerkers met een minimumloon maar in 25 procent van de gevallen genieten van een koele omgeving met airconditioning.

Daarnaast wil bijna een derde van werkend Nederland vooral dat de werkgever zorgt voor zonwering en koude drankjes (29 procent). Zonwering is bij meer dan een derde van de ondervraagden aanwezig. Slechts zestien procent van de bedrijven zorgt voor extra verkoeling met koude drankjes. Een casual-dresscode sluit de rij: slechts dertien procent van de werkgevers staat slippers en luchtige kleding toe. Een casual-dresscode is bij docenten, onderzoekers en ingenieurs het vaakst toegestaan (30 procent). Vooral werknemers met een minimuminkomen willen ter verkoeling graag koude drankjes (75 procent) en ijsjes (63 procent) van hun werkgever.

Tropenroosters
Een op de vijf Nederlanders wil verder graag werken volgens een tropenrooster, waarbij je vroeg begint en eerder stopt met werken. Dit wordt echter door slechts vier procent van de werkgevers aangeboden. Ook wat betreft extra pauzes, zit er een groot verschil tussen de wens van de werknemer (15 procent) en de realiteit op de werkvloer (3 procent). Ondanks de warmte wordt er vooral vastgehouden aan de bekende systemen en ontbreken flexibele opties op de vloer.

Over het onderzoek
Ruim 510 werknemers van 18 tot en met 65 jaar, in diverse beroepsgroepen en regio’s in Nederland, werden namens Indeed door TeamVier gevraagd naar hun verkoelingswensen en de verkoelende maatregelen van hun werkgevers tijdens zomerse temperaturen. Met de uitslag van dit onderzoek in de serie ‘How Dutch Offices Work’ informeert Indeed werkgevers, werknemers en werkzoekenden over wensen, verwachtingen en aanbod van de arbeidsmarkt.

###

Over Indeed
Meer mensen vinden banen op Indeed dan waar dan ook. Indeed is de nummer 1-vacaturesite ter wereld en helpt werkzoekenden in meer dan zestig landen en in 28 talen bij het vinden van miljoenen vacatures via de (mobiele) website of de Indeed-app. Maandelijks bezoeken meer dan 180 miljoen mensen Indeed voor het zoeken naar vacatures, het plaatsen van hun cv en het onderzoeken van bedrijven (bronnen: SilkRoad & iCIMS). Ga voor meer informatie naar Indeed.nl/about.

Voor meer info
Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel
Tel.: 020 363 11 52
E-mail: indeed@progresscommunications.nl   

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie