• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Anaplan zet hypergroei door: omzetstijging van 134 procent

San Francisco, 15 september 2015 — Anaplan, leverancier van cloudgebaseerde planningsplatformen, realiseert een omzetgroei van 134 procent voor de eerste helft van het boekjaar (dat tot eind januari 20161 loopt)  ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De groei is gevoed door een zich snel uitbreidend wereldwijd klantenbestand van bedrijven die niet langer met spreadsheets en verouderde planningstechnologieën willen werken.

Hoogtepunten (voor de periode van 1 februari tot en met 31 juli 2015):

  • De omzet steeg in de eerste helft van het boekjaar 2016 met 134 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
  • Het aantal Anaplan-gebruikers nam sinds vorig jaar met honderdzestig procent toe, tot meer dan vijftigduizend.
  • Het aantal medewerkers verdubbelde tot meer dan vijfhonderd wereldwijd, in veertien vestigingen in tien landen.
  • Het wereldwijde klantenbestand bestaande uit 325 klanten breidt zich in 21 landen uit.
  • Mary Meeker noemde Anaplan “een bedrijf om in de gaten te houden” in haar jaarlijkse ‘Internet Trends 2015’-rapport.
  • Gartner noemde Anaplan tot twee keer toe een “visionair” in twee Magic Quadranten voor Corporate Performance Management (CPM)2 en Sales Performance Management (SPM) 3.
  • De Hub Conferences van Anaplan breidden uit naar zeven steden wereldwijd, met nog vier op komst dit jaar in Stockholm, Amsterdam, Londen en Parijs.
  • De App Hub van Anaplan bevat meer dan honderd planningsapps, ontwikkeld door Anaplan en partners – waarvan bijna zestig procent partner-apps zijn.

“Digitale verstoring heeft ervoor gezorgd dat bedrijven hun activiteiten tegenwoordig realtime moeten plannen en optimaliseren om concurrerend te blijven”, zegt Frederic Laluyaux, CEO van Anaplan. “Grote en snelgroeiende bedrijven kiezen voor Anaplan omdat onze enterprise-architectuur een bedrijfsbrede planning mogelijk maakt.”

Bedrijven als Kimberly Clark, HP, Intel Security, Pandora en DocuSign gebruiken Anaplan om afscheid te nemen van intensieve spreadsheetprocessen en inflexibele, traditionele planningssystemen. “Er vindt een grote verschuiving plaats en Anaplan loopt voorop”, zegt Paul Hamerman, analist van bedrijfsapps bij Forrester. “Het lijkt de snelstgroeiende leverancier te zijn op dit gebied, die zichzelf al heeft bewezen bij grote bedrijven4."

Het gepatenteerde Hyperblock van Anaplan is een in-memory-technologie waarmee talloze cellen en duizenden gebruikers voor een vrijwel onbeperkt aantal planningsscenario's kunnen worden beheerd. Klanten vergroten hun flexibiliteit en schaalbaarheid nog meer met Anaplans App Hub, waar zij toegang hebben tot meer dan honderd kant-en-klare planningsapps voor planningsscenario's uit het hele bedrijf.

“Ons ultieme doel is om iedereen op een bepaalde manier met Anaplan te laten werken,”, zegt Dennis Sevilla, Director of Strategic Planning bij DocuSign, een wereldleider in digitale transacties. “Van de planning van het personeelsbestand, financiën, HR en werving tot elke bedrijfspartner. Iedereen kan op elk moment zien wat er binnen het bedrijf gebeurt en waarom.”

Tot nu toe heeft Anaplan honderdvijftig miljoen dollar aan risicokapitaal aangetrokken. De laatste ronde vond plaats onder leiding van DFJ Growth, met investeringen van Brookside Capital, Coatue Management, Granite Ventures, Meritech Capital Partners, Sands Capital Management, salesforce.com (NYSE: CRM), Shasta Ventures en Workday (NYSE: WDAY).

1. Voor de periode 1 februari 2015 tot 31 juli  2015.

2. Gartner “Magic Quadrant for Corporate Performance Management Suites” door Christopher Iervolino en John E. Van Decker, 2 april 2015. 

3. Gartner “Magic Quadrant for Sales Performance Management” by Tad Travis, 6 januari 2015.

4. Reuters, 28 juli 2015, “Anaplan targets SAP, Oracle in fast-growing business planning market

# # #

Over Anaplan
Anaplan is een cloudoplossing voor enterpriseplanning. Anaplan integreert een ongeëvenaarde planning- en modelleerengine, samenwerking in de cloud en een eenvoudige interface voor zakelijke gebruikers. Klanten van Anaplan krijgen via de Anaplan App Hub de beschikking over honderd kant-en-klare planningsapps of maken eenvoudig hun eigen apps. Anaplan is een particuliere onderneming die naast het hoofdkantoor in San Francisco, CA ook wereldwijde vestigingen heeft op vier continenten. Ga voor meer informatie naar anaplan.com. Volg ons op Twitter: @anaplan.

Progress Communications
Lianne van Dijk
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: Anaplan@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie