• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Gamen op pc met LAN-verbinding blijft favoriet

Amsterdam, 15 oktober 2015 –Als het om hun favoriete technologische platform gaat, kiezen de meeste Europese gamers voor traditionele pc- en LAN-verbindingen. Dit blijkt uit onderzoek onder 12.616 gamers in Duitsland, Italië en Nederland door AVM, producent van de FRITZ!Box. Gebruikers die af en toe gamen, kiezen daarentegen eerder voor tablets en smartphones. De klassieke gameconsole neemt in populariteit af. Bij de keuze van een router gaat het gamers vooral om de kwaliteit.

De trend is in het voordeel van pc’s – het belang van tablets en smartphones groeit
Fanatieke gamers kiezen vooral voor pc’s en LAN-verbindingen, terwijl gebruikers die slechts zo nu en dan games spelen, eerder gamen op tablets en smartphones, bijvoorbeeld voor Jump & Run-games. 82 procent van alle gamers maakt gebruik van een pc voor computerspellen; meer dan een vijfde van hen zelfs uitsluitend. Gameconsoles nemen duidelijk in populariteit af. Circa 49 procent gaf aan onder andere een gameconsole te gebruiken. Slechts zeven procent maakt daar uitsluitend gebruik van. Smartphones en tablets kunnen rekenen op een groeiende belangstelling. Meer dan zes op de tien respondenten (61 procent) gaven aan dat zij ook mobiele apparaten voor speldoeleinden inzetten. Het aantal gamers dat alleen gebruik maakt van smartphones en tablets, ligt ook in dit geval lager: rond de zes procent.

Eric van Uden, Country Manager Nederland bij AVM: “Een zo stabiel mogelijke verbinding is voor de gamer natuurlijk cruciaal. Storingen in de WiFi-verbinding kunnen een negatieve invloed hebben op de stabiliteit van de verbinding of op de snelheid van de gegevensoverdracht bij het gamen, hoewel dit niet altijd zo is. De kans dat storingen optreden, is bij WiFi wel hoger dan bij verbindingen via de LAN-kabel. Hoe sneller het spel loopt en hoe meer informatie moet worden overgedragen, hoe meer pakketten er via de internetverbinding moeten worden verstuurd en ontvangen. Daarom geldt voor gamingfans de vuistregel: als het kan, gebruik je bij voorkeur een kabel. FRITZ!Powerline is daarbij een uitstekend alternatief voor het leggen van lange kabels.”

Stabiele gegevensverbindingen geven de doorslag voor gamers
De stabiliteit van de gegevensoverdracht in hun netwerkverbinding staat bij de meeste gamers bovenaan de prioriteitenlijst. Dit wekt nauwelijks verbazing, aangezien een slechte reactietijd, een hoge latency en andere verbindingsproblemen het spelplezier behoorlijk kunnen bederven. 63 procent vertrouwt om deze reden op kabelverbindingen. Bijna een kwart maakt inmiddels gebruik van WiFi, iets wat waarschijnlijk kan worden toegeschreven aan onder andere de verbeterde draadloze technologie.

Ideale gamingrouter
Gevraagd naar wat de perfecte router absoluut moet bieden, gaven de respondenten aan dat de overdrachtskwaliteit (84 procent) en snelheid (76 procent) een belangrijke rol spelen, gevolgd door veilige verbindingen (55 procent). Een eenvoudige installatie is voor 51 procent belangrijk. Verder viel op dat het vooral respondenten in de leeftijdscategorie van 40 tot 49 jaar de beveiliging uiterst relevant vinden. Bij zowel de oudere als jongere gebruikers neemt het belang hiervan sterk af. In de leeftijdscategorie onder de 18 jaar gaf slechts 3,3 procent aan dat voor hen de beveiliging belangrijk is. Waar gamers het in ieder geval over eens zijn, is dat goedkoper niet altijd beter is. Slechts een kwart van de respondenten gaf aan dat de prijs een belangrijke rol speelde bij hun koopbeslissing voor een router. Wat de keuze van een router betreft, draait het voor de overgrote meerderheid van gamers vooral om de kwaliteit.

Populairste games
De populairste games zijn volgens de onderzoeksresultaten actiespellen (45 procent), gevolgd door schietspellen (44 procent), strategiespellen (43 procent) en online games (36 procent). Aan het onderzoek namen zowel echte gamefanaten als ‘gelegenheidsgamers’ deel. Terwijl rond de vijftien procent aangaf meer dan twintig uur per week met hun hobby bezig te zijn, speelt 33 procent minder dan vijf uur per week.

 Over AVM
AVM biedt veelzijdige producten voor de snelle breedbandaansluiting en het intelligente thuisnetwerk. Met de FRITZ!-familie is AVM in Duitsland en Europa een toonaangevende fabrikant van breedbandeindapparatuur voor DSL, kabel en LTE, en van Smart Home-producten voor WiFi, DECT en Powerline. De FRITZ!Box is in Duitsland het bekendste merk voor WiFi-routers. De communicatiespecialist genereerde in 2014 met vijfhonderd medewerkers een omzet van 340 miljoen euro. Het bedrijf werd in 1986 opgericht in Berlijn en zet sinds het allereerste begin in op eigen ontwikkelingen voor veilige en innovatieve producten voor breedbandaansluitingen. FRITZ! staat voor snel internet, thuisnetwerken en comfortabele telefonie. FRITZ!-producten werden al honderden keren als beste getest en de miljoenen tevreden klanten bevestigen het engagement voor hoogwaardige FRITZ!-producten en een eersteklas klantenservice. Bezoek onze website op nl.avm.de, like ons op Facebook of bekijk onze Google+-pagina en ons YouTube-kanaal.

Neem voor meer informatie contact op met:

AVM GmbH
Janis Engel
E: j.engel@avm.de 
T: +49 (0)30 39976-248

Progress Communications
Lianne van Dijk en Kinyi Tsui
E: fritz@progresscommunications.nl  
T: +31 (0)20 363 1152

 

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie