• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

FiberNL komt met SmartAlarm tegen inbraak, brand en koolmonoxide

FiberNL komt met SmartAlarm tegen inbraak, brand en koolmonoxide

Het bedrijf is de eerste Nederlandse provider die klanten verbindt met Internet of Things

Amsterdam, 20 juli 2015 – FiberNL – de onafhankelijke glasvezelprovider – biedt klanten naast internet, tv en telefonie nu ook het Fiber SmartAlarm: een systeem dat beschermt tegen inbraak, brand en koolmonoxide. Het alarm werkt geheel via internet, waardoor gebruikers het draadloze systeem overal in huis bedienen via pc, tablet of smartphone. Met het SmartAlarm speelt Fiber Nederland in op de huidige smart home-trend en stelt het bedrijf zijn klanten in staat hun thuisnetwerk nog vaker en slimmer te gebruiken.

Buren vragen om de post uit het zicht te leggen, de huistelefoon doorschakelen naar een mobiel nummer en vooral niet op social media zetten dat je op vakantie gaat. Er is een eenvoudiger manier om inbraken tijdens de zomervakantie te voorkomen. Met het SmartAlarm van FiberNL controleren bewoners of alles thuis in orde is, altijd en overal.

Klanten kunnen kiezen uit drie verschillende pakketten. Waarbij het middelste pakket o.a. een HD-camera bevat, die de gebruiker in staat stelt ‘live’ in huis mee te kijken. Deze beelden worden in de cloud opgeslagen. Bij het meest uitgebreide pakket ontvangen klanten tevens een rook-hittemelder en een koolmonoxidemelder. Alle pakketten zijn tevens verkrijgbaar voor niet-glasvezelklanten.

Meldkamer On Demand  
In samenwerking met beveiligingsexpert Trigion biedt Fiber Nederland een dienst waarbij de meldkamer per dag in- en uitgeschakeld kan worden. Standaard doorschakelen naar de meldkamer kan ook. Deze dienst wordt voor de eerste SmartAlarm-klanten een halfjaar gratis aangeboden. Aansluitend kunnen klanten kiezen uit drie verschillende abonnementen. Met het gratis abonnement ontvangen gebruikers pushmeldingen en zijn zij in staat het alarm te zien en aan te passen, allemaal via één app. Het basisabonnement biedt klanten veertien dagen Trigion on Demand en stelt hen in staat sms-berichten te ontvangen van activiteiten, en meerdere accounts en een onbeperkt aantal apparaten te koppelen. Met het plusabonnement koppel je tot slot een camera aan het SmartAlarm en neem je beelden op via de cloud.

Gaby ter Keurs, commercieel directeur van Fiber Nederland: “De tijd dat we ons thuisnetwerk slechts gebruikten via de computer, ligt ver achter ons. Steeds meer alledaagse voorwerpen zijn verbonden met dat netwerk en kunnen gegevens uitwisselen. De verwachting is zelfs dat in 2020 zo’n 50 miljard verbonden apparaten in gebruik zijn. Wij zijn de eerste Nederlandse provider die klanten verbindt met het Internet of Things door onze SmartAlarm-dienst aan te bieden. Zo bereiden we ons voor op een toekomst waarin onze klanten veelvuldig gebruik maken van apparaten die met het internet verbonden zijn.”

Afbeeldingen kunt u hier downloaden.

Over Fiber Nederland
De Nederlandse onderneming Fiber Nederland – gevestigd in Amsterdam – is de snelst groeiende provider. FiberNL is onafhankelijk van een netwerkleverancier en in geheel Nederland beschikbaar. Als het niet via glasvezel kan, dan via het best beschikbare netwerk. Het bedrijf biedt voordelig internet, televisie- en telefonieabonnementen en sinds kort het Fiber SmartAlarm. Het alarmsysteem is los verkrijgbaar, maar ook in combinatie met andere Fiber-diensten. In dat laatste geval krijgen klanten een extra korting, wordt alles op één rekening gepresenteerd en zijn alle diensten eenvoudig te beheren via de MyFiber-omgeving. Tevens is het mogelijk het SmartAlarm door de Fiber-monteur te laten installeren. Meer informatie is te vinden op www.fiber.nl.

Voor meer informatie of het aanvragen van een testexemplaar neem contact op met:

Progress Communications
Ruud Berendsen / Lianne van Dijk
E: fibernl@progresscommunications.nl
T: 020 3631152

 

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie