• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Happy Horizon-groep en partners introduceren eigen onlinemarketingtraineeship

Gebrek aan goed opgeleid onlinemarketingtalent in de regio aanleiding voor ‘Happy Talents’-programma.

Eindhoven, 29 maart 2016 – Studenten krijgen de kans een traineeship te volgen tot volwaardig (junior) onlinemarketeer, aangeboden door de Eindhovense Happy Horizon-groep. Vanwege een gebrek aan goed opgeleid onlinemarketingtalent in de regio besloot de groep – bestaande uit Happy Cactus, Happy Idiots, Happy Online, Happy Leads en Happy & Healthy – om talenten zelf op te leiden tot onlinemarketeer. In totaal worden zes afstudeerders of starters  uitgekozen voor het ‘Happy Talents’-traineeship, waarbinnen zij een eigen specialisatie kiezen en na afloop aan de slag kunnen bij een van de bedrijven in de groep.

 

De talenten worden gekozen aan de hand van een cv-ronde en een pitch op locatie voor een selectie van afgevaardigden van de Happy Horizon-groep. Geselecteerde studenten lopen vervolgens een periode mee in alle disciplines, waarna zij een van de specialisaties – SEO, SEA, displaymarketing, affiliate marketing of e-mailmarketing – kiezen. Na toevoeging aan het bijbehorende team krijgen zij een mentor toegewezen en worden zij opgeleid tot specialist. Binnen het leerproces worden ook Google en andere partners van de Happy Horizon-groep betrokken in de vorm van trainingen en bedrijfsbezoeken. Tijdens de opleiding worden de talenten elke maand getoetst, geven zij een presentatie aan medetrainees en bloggen zij over hun traineeship.

Happy Horizon besloot studenten op te leiden om de kwaliteit van beginnende werknemers in de onlinemarketingbranche naar een hoger niveau te tillen. De ervaring binnen de groep leert dat  nieuwe werknemers – zowel net afgestudeerd als afkomstig van adverteerders of bureaus – vaak nog een uitgebreide interne training nodig hebben om aan te haken bij de werkzaamheden.

Talent is schaars

Bart Eichhorn, directeur van Happy Idiots: “We varen een koers waarmee we internetmarketing uit de blackbox halen en primair focussen op het behalen van meetbaar resultaat voor onze klanten.  Daarmee weten we steeds meer klanten te verwelkomen. De notering in de Deloitte Tech50 en de nominatie voor de FD Gazellen Awards komen niet uit de lucht vallen. Om de forse groei door te zetten, hebben we behoefte aan talenten, en die zijn schaars. Met het ‘Happy Talents’-programma halen we talenten binnen die – net als wij – gek zijn van online effect en resultaat, en binden hen zo vroeg mogelijk aan de Happy Horizon-groep. Zo kunnen we klanten ook in de toekomst optimaal resultaat garanderen.”

Thomas Donker, Agency Development Manager bij Google: “Samen met onze partner Happy Horizon investeren we in een nieuw opleidingsprogramma waarin we helpen met het trainen en ontwikkelen van een nieuwe generatie Digital Consultants." Als onderdeel van de training worden de nieuwe werknemers naar Dublin gevlogen om daar door Google bijgespijkerd te worden.

Studenten kunnen solliciteren via de website: www.happytalents.nl.

 

##

Over Happy Horizon

De Happy Horizon-groep bestaat uit de bureaus Happy Cactus, Happy Idiots, Happy Online, Happy Leads en Happy & Healthy. Deze jonge, Eindhovense bureaus versterken elkaar in het bedienen van hun klanten in vrijwel elke onlinemarktingdiscipline. De bureaus worden aangedreven door vakkundige digital natives en vinden elkaar in het enthousiasme voor, en de kwaliteit van hun diensten.  

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie