• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

iRobot klaar voor smarthome met Roomba® 980-stofzuigrobot

Roomba 980 maakt je gehele verdieping schoon dankzij intelligente visuele navigatie, app-bediening en Wi-Fi®-verbinding

Amsterdam, 17 september 2015 –iRobot Corp. (Nasdaq: IRBT), de leverancier van op robottechnologie gebaseerde oplossingen, introduceert de Roomba 980 – iRobot’s meest behendige en best reinigende stofzuigrobot. Roomba 980 is de eerste Roomba die navigatie combineert met visuele lokalisatie, app-bediening via de cloud en meer schoonmaakkracht op tapijten. Zo draagt de stofzuigrobot door het gehele huis bij aan schonere vloeren, met één druk op de knop.

“Met meer dan veertien miljoen robots in huizen wereldwijd en meer dan 350 miljoen euro besteed aan onderzoek en ontwikkeling sinds Roomba’s introductie in 2002, is iRobot de wereldwijde leider in geautomatiseerde schoonmaak van huizen”, zegt Colin Angle, voorzitter en CEO van iRobot. “De Roomba 980 is de volgende grote stap, omdat het ons eerste cloudproduct voor de consumentenmarkt is met kaartmogelijkheden. In de toekomst maken de nieuwe technologieën ook uitgebreidere capaciteiten mogelijk voor verbonden robots in smarthomes.”

“Bij het ontwikkelen van de ideale schoonmaakrobot spelen veel verschillende factoren een rol”, zegt Christian Cerda, vicepresident en algemeen directeur van iRobot’s Home Robots-businessunit. “Zuigkracht, efficiënte navigatie, aanpassing aan wisselende omgevingen en het schoonmaken onder meubels waar stof ligt verstopt: het zijn allemaal belangrijke factoren en ze moeten onderling goed in verhouding zijn. De Roomba 980 houdt hier rekening mee en levert elke dag doeltreffende, op maat gemaakte en krachtige schoonmaakhulp.”


Slim: Roomba reinigt een gehele verdieping dankzij intelligente navigatie

Door iRobot’s iAdapt® Responsive Cleaning Technology te combineren met nieuwe sensoren, maakt de Roomba 980-stofzuigrobot zelfstandig een gehele verdieping in huis schoon. Met de Roomba 980 implementeert iRobot zijn gepatenteerde technologie voor visuele, gelijktijdige lokalisatie en kaarten (vSLAM®) voor het eerst in een consumentenproduct. Deze revolutionaire technologie is onderdeel van iRobot’s nieuwe iAdapt® 2.0 Navigation with Visual Localization, die de Roomba 980 helpt om tijdens het schoonmaken een kaart te construeren van zijn omgeving en zijn locatie bij te houden, totdat hij een gehele verdieping heeft schoongemaakt. Met de kaart werkt de Roomba 980 twee uur¹ achter elkaar en keert dan automatisch terug naar zijn Home Base® om op te laden en opnieuw te beginnen, totdat alles schoon is. Roomba 980 reinigt door zijn parallelle bewegingen efficiënt in open gebieden. Ook wordt gebruik gemaakt van verschillende sensoren om het schoonmaakpatroon indien nodig aan te passen en naadloos onder meubels en om rommel heen te navigeren.

Simpel: verbind Roomba met de iRobot HOME App en maak schoon, waar je ook bent

Met iRobot’s nieuwe HOME App verbinden gebruikers de Roomba 980 met hun Wi-Fi®-netwerk. Zo starten zij een schoonmaakbeurt vanuit elke locatie en op elk tijdstip, ook als zij het door werk of sociale verplichtingen te druk hebben om schoon te maken. Via de bekende smartphone-interface is de Roomba 980 in te stellen om tot zeven keer per week schoon te maken. Met de HOME App – beschikbaar voor Android- en iOS-apparaten – breiden gebruikers de functionaliteit van de Roomba 980 nog verder uit en kiezen zij de meest geschikte schoonmaakstand voor hun eigen huis. Men maakt een keuze voor bijvoorbeeld één of twee rondes, het schoonmaken van hoeken of het gebruik van de Carpet Boost. De HOME App biedt ook persoonlijke tips, informatie over schoonmaakstatus en directe toegang tot klantenservice.

Schoon: twee keer zoveel reinigingskracht² op de belangrijkste plekken

Vuil maakt geen schijn van kans bij de Roomba 980, die slim genoeg is om verschillende vloeroppervlakten te detecteren en aan de hand daarvan zijn reinigingskracht te optimaliseren. Zijn AeroForce™ Cleaning System met Carpet Boost biedt twee keer zoveel reinigingskracht² door op tapijt of vloerkleden automatisch de prestaties van de Gen 3-motor te vergroten. Dankzij zijn bescheiden hoogte maakt de Roomba 980 eenvoudig schoon onder meubels. Ondertussen gebruikt de Dirt Detect™ optische en akoestische sensoren om hoge concentraties vuil en afval op te sporen, en schoon te maken op plekken waar dit het hardst nodig is. Net als de Roomba 800 beschikt de Roomba 980 ook over borstelloze, tegen elkaar in draaiende extractors die viezigheid van elk vloertype opnemen, en klitten en borstelonderhoud verminderen. 

 

Prijs en beschikbaarheid

De Roomba 980-stofzuigerrobot is naar verwachting in Europa vanaf december 2015 beschikbaar voor een adviesprijs van 1.199 euro.

1 Getest in iRobot's Home Test Lab op harde vloeren. Runtijden kunnen variëren.

2 Vergeleken met de Roomba 600- en 700-series AeroVac™Systems.

 

###

Over iRobot
iRobot ontwerpt en bouwt robots die het verschil maken. De thuisrobots van het bedrijf helpen mensen om hun huis op een slimmere manier schoon te maken. Daarnaast levert iRobot overheids- en industriële robots die mensen beschermen. De consumenten- en militaire robots omvatten de iRobot Aware-intelligentiesystemen, een eigen technologie die is voorzien van geavanceerde concepten op het gebied van navigatie, mobiliteit, manipulatie en kunstmatige intelligentie. Meer informatie is te vinden op www.irobot.com.

 

Neem voor meer informatie contact op met:
Progress Communications
Lianne van Dijk

E: robopolis@progresscommunications.nl

T: +31 (0)20 363 1152

 

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie