• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Pioneer DJ lanceert website op basis van nieuwste Sitecore 8-technologie

Amsterdam, 15 juni 2015 – Pioneer DJ lanceert een gloednieuw wereldwijd websiteplatform op PioneerDJ.com. Deze site draait op een grootschalige wereldwijde Microsoft Azure-infrastructuur en is ontwikkeld met de nieuwste Sitecore 8-technologie. Dankzij de inspanningen van een toegewijd en flexibel projectteam werd de site – beschikbaar in Engels en Japans – gebouwd in minder dan vier maanden tijd.

Met de overname door Amerikaanse investeringsmaatschappij KKR, eind 2014, werd Pioneer DJ een zelfvoorzienend bedrijf dat behoefte had aan een nieuwe digitale infrastructuur en website. Met de hulp van communicatiebureau These Days Y&R en hun back-endpartner Cegeka is een sterk conceptueel model voor het Pioneer DJ-merk uitgewerkt. De grootste uitdaging zat in het bouwen, binnen drie maanden tijd en in twee talen, van een volledig functionerende site.

Samenwerken

Samen met Cegeka besloot These Days Y&R dat de nieuwste Sitecore 8-technologie de beste optie was. Sitecore is een internationale speler en het toonaangevende multichannel campaign managementsysteem biedt een gecentraliseerde oplossing voor het beheer van content, producten en middelen – allemaal op een en dezelfde plaats. Door het open systeem met drie lagen zijn andere programma’s en back-endtoepassingen perfect in Sitecore te integreren. Daarnaast is er creatief met de front-end omgesprongen. Zo is het mogelijk om content slechts eenmaal op te slaan voor het publiceren via diverse kanalen en apparaten. Kortom: het Sitecore-platform was de beste keus voor nu, maar ook voor de toekomst, dankzij de nodige ruimte voor custom development.

Azure, het cloudplatform van Microsoft, bleek de perfecte hostingpartner te zijn. Dankzij het globale datacenternetwerk was het mogelijk een wereldwijde serverstructuur en een wereldwijd datacentrum op te zetten om stabiliteit en goede prestaties te leveren.

Flexibele methodologie

Vanaf het moment dat These Days Y&R de samenwerking met Sitecore aanging, zijn alle vereiste competenties verzameld: van UX-designers tot front- en back-endontwikkelaars. Zo is een toegewijd Pioneer DJ-projectteam samengesteld, dat snel en efficiënt kon werken. Bovendien is dankzij een flexibele methodologie rekening gehouden met strikte deadlines. Dit vertaalde zich onder meer in dagelijkse scrum-meetings. Deze flexibiliteit maakte het mogelijk snel beslissingen te nemen, openlijk te communiceren en problemen onmiddellijk aan te kaarten en op te lossen.

Resultaten

Binnen een maand na de lancering van PioneerDJ.com zijn de significante visits (bezoeken van langer dan twee minuten) met 25 procent gestegen. Bovendien groeit het aantal terugkerende bezoekers sterk.

Een blik op de toekomst

Dankzij de Sitecore 8-technologie is het mogelijk het bestaande platform te blijven verbeteren en nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Zo worden de talen en het geografische bereik van de website uitgebreid, en worden (e-)retailconversiepaden ingevoerd en uitgebreide CRM-oplossingen geïntegreerd, zoals customer single sign-on, experience optimization en campaign flows gebaseerd op het gedefinieerde gedragsmodel voor data.

Credentials

Cliënt: Pioneer DJ

Cliëntcontact: Takako Fujiyama, Simon Hart

Bureau: These Days Y&R

Strategie: Raphael Nolens

Accountmanager: Tom Schepers

Scrum master (Cegeka): Nico Vanoppen

Projectmanager (Japanese version): Pauley van Rixtel

UX & Service design: Bram Boot, Jeroen Haijen

Design: Jeroen Michiels, Reginald van de Velde

Front-end development: Katrien Delarue, Olivier Berger

Back-end development (Cegeka): Ivan Lieckens, Daan Van Uytvange, Ruben Verschueren

Contentmanager & QA: Kim de Vylder, Sarah Vermylen

 

Over Sitecore

Sitecore is wereldwijd leider op het gebied van customer experience management-software. Zij levert relevante content en gepersonaliseerde digitale ervaringen, waarmee tevreden klanten, merkloyaliteit en sales gerealiseerd worden. Sitecore belooft ‘own the experience’. Met het experience-platform kunnen marketeers de beleving van iedere klant op elk contactmoment optimaliseren.

Veel publieke en particuliere organisaties – samen verantwoordelijk voor meer dan 32.000 websites en digitale ervaringen – beheren deze met Sitecore. In Nederland zijn dat onder andere: Koninklijke Gazelle, Eneco, Transavia, Heineken, CZ, provincie Noord-Brabant, Damen Shipyards, Unirobe Meeùs Groep, KNAB (Aegon), KIA en Mediq. Ook in België bevat het klantenbestand de nodige TOP 200-bedrijven en multinationals, waaronder: Bekaert, Barco, Beaulieu, Bridgestone Europe, Elia, Euromut, Fluxys, Etex Group, GSK Biologicals, NMBS, Onafhankelijk Ziekenfonds, Test-Aankoop, Thomas Cook, Tiense Suikerraffinaderij, Unilin Industries en VRT. Zij vertrouwen erop dat Sitecore helpt bij het versterken van de interacties met klanten en daarmee relaties voor het leven brengt.

Over These Days Y&R

These Days Y&R is een geïntegreerd, multidisciplinair communicatiebureau met meer dan 150 medewerkers, dat klanten als Telenet, Pioneer, Microsoft, Sony, Land Rover, Miele, de Nationale Lotterij, Continental Foods, VAB, Jaguar en Bel Fromageries een breed portfolio van diensten biedt (onder meer strategie, creatie, productie, analyse en media). These Days Y&R is wereldwijd actief, en heeft via Young & Rubicam Group toegang tot collega’s in meer dan honderd landen. Naast onze unieke BrandAsset Valuator tool (BAV™) en ons communicatiemodel Tensity™ hebben wij tal van onderscheidende oplossingen op diverse gebieden, zoals CRM, social media, advanced analytics en campaign management. 

Over Cegeka

Cegeka is een onafhankelijke Europese ICT-dienstverlener. Het bedrijf helpt zijn klanten met IT-consultancyopdrachten, de integratie van ICT-infrastructuur en de ontwikkeling en implementatie van toepassingen en outsourcing. Het van origine Belgische ICT-bedrijf huisvest ICT van zijn klanten in de eigen datacenters in Hasselt, Leuven en Veenendaal (NL). Een nieuw, state-of-the-art datacenter wordt in 2015 gebouwd in het Nederlandse Geleen. Cegeka stelt 3.300 mensen tewerk. In 2014 realiseerde Cegeka Groep een omzet van 280 miljoen euro, een groei van zeventien procent ten opzichte van 2013. Cegeka heeft vestigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Slowakije en Tsjechië. Aan klanten in geheel Europa levert Cegeka diensten voor softwareontwikkeling, 24-uurs servicedeskbeheer, begeleiding van agile transformaties, integratie van cloudsoftware en omnichannel marketing. Bezoek www.cegeka.com/nl voor meer informatie.

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Sitecore
Marketing Director Benelux
Bas Boelhouwers
bab@sitecore.net
T. 020 22 92 363

Progress Communications
Inger Hund
Sitecore@progresscommunications.nl
T. 020 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie